Arduino UNO to obecnie najpopularniejsza płytka do nauki elektroniki i programowania, która posiada 14 uniwersalnych pinów GPIO (wejść/wyjść) i 6 wejść analogowych. Dzięki temu modułowi uczniowie klas ósmych, na lekcjach informatyki, zaczęli budować ciekawe obwody elektroniczne.
W poniedziałek, 15 kwietnia, w naszej szkole zorganizowaliśmy Dzień Umiejętności. Uczniowie mogli uczestniczyć w przygotowanych przez nauczycieli i rodziców, ciekawych zajęciach i warsztatach. Podczas realizacji tych zadań wykorzystaliśmy w znacznym stopniu zakupione, w ramach Laboratoriów Przyszłości, różne pomoce dydaktyczne.
https://www.laboratoriaprzyszlosci.edu.pl/
Rozwijanie kreatywności, wyobraźni przestrzennej, logicznego myślenia, orientacji przestrzennej i umiejętności manualnych są niezwykle pożądane podczas zajęć dydaktycznych.
Podczas zajęć informatyki uczniowie klasy 3a konstruowali z klocków SkriKit własne konstrukcje.
#laboratoriaprzyszłości
Realizując kolejne zajęcia z Laboratorium Przyszłości, przystąpiliśmy do wykorzystania drukarki 3D - Zortrax M200 Plus. Do wydruku przedmiotów 3D skorzystaliśmy ze Skriware Academy czyli części laboratorium edukacyjnego SkriLab oferowanego przez Skriware.
Arduino to obecnie najpopularniejsza płytka do nauki elektroniki i programowania, która posiada 14 uniwersalnych pinów GPIO (wejść/wyjść) i 6 wejść analogowych. Dzięki temu modułowi uczniowie naszej szkoły mogą zacząć budować ciekawe, programowalne urządzenia elektroniczne.
#laboratoria przyszłości
W ramach projektu Laboratoria Przyszłości wszystkie szkoły podstawowe w Polsce zostały wyposażone w mikrokontrolery oraz podstawowe elementy elektroniki. Warto więc poznać ich możliwości i wykorzystać podczas pracy z uczniami. Na lekcjach informatyki w klasach ósmych, tak ciekawy i rozwijający kreatywność uczniów sprzęt, został wykorzystany do tworzenia ciekawych projektów elektronicznych.
#laboratoria przyszłości
Skriboty to konfigurowalne roboty drukowane w 3D, które każdy może zaprojektować, wydrukować i zaprogramować. Omija przeszkody, jeździ, podąża za linią, łapie i przenosi. Uczniowie na lekcjach informatyki zapoznali się z budową, zawartością zestawu i interfejsem blokowym robota.
Strona 2 z 4