LOGOPEDA
mgr Agnieszka Heinrich
godziny pracy w roku szkolnym 2021/2022
|
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
ZADANIA LOGOPEDY
PROFILAKTYKA (zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy):
• stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;
• czuwanie nad rozwojem mowy i jej doskonalenie;
• zapobieganie dysharmoniom rozwojowym;
• stymulowanie rozwoju poznawczo - językowego;
• prowadzenie ćwiczeń o ortofonicznych, tj. ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalących mowę już ukształtowaną;
o słuchowych;
o rytmicznych;
o usprawniających narządy mowy;
o artykulacyjnych;
o dykcyjnych;
TERAPIA LOGOPEDYCZNA to oddziaływanie mające na celu:
• usuwanie zaburzeń mowy;
• nauczanie mowy, która się nie wykształciła;
• wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy;
• likwidacja pierwotnych przyczyn i skutków zaburzeń mowy
Współpraca z nauczycielami
• uświadamianie ważności prawidłowej wymowy u dzieci;
• zapewnienie pomocy o charakterze terapeutycznym i instruktażowym;
• udostępnianie opracowanych materiałów.
Pedagogizacja rodziców – prelekcje, gazetki, ankiety, wykaz literatury dotyczącej rozwoju mowy dziecka.
Diagnoza (rozpoznawanie zakłóceń lub zaburzeń językowych):
Prowadzenie przesiewowych badań wymowy dzieci szkolnych; (badanie mowy przeprowadzamy na początku roku szkolnego, aby jak najwcześniej rozpocząć terapię)