Sposoby postępowania w przypadku otrzymania przez Rodziców opinii
z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej:
1. Rodzic dostarcza do sekretariatu opinię PPP dziecka (zostawia sobie kopię, żeby wiedzieć, jak pracować z dzieckiem w domu) – która musi być zapisana przez sekretarza w rejestrze szkoły.
2. Sekretarz szkoły informuje wychowawcę i dyrektora szkoły.
3. Sekretarz przekazuje kopię pedagogowi – odbiór opinii pedagog potwierdza podpisem.
4. Wychowawca zapoznaje się z treścią opinii – potwierdza podpisem w sekretariacie. Opinie przechowuje w indywidualnej teczce.
5. Wychowawca niezwłocznie w formie ustnej przekazuje nauczycielom uczącym najważniejsze informacje zawarte w opinii. Ponadto umieszcza w dzienniku elektronicznym zalecenia i wskazówki otrzymane z PPP dla nauczycieli.
6. Wychowawca niezwłocznie ustala termin spotkania zespołu, na którym ustalone są proponowane formy i sposoby udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz ustala wymiar godzin.
7. Dyrektor szkoły zatwierdza proponowane formy i sposoby udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz ustala wymiar godzin.
8. Dyrektor szkoły w trybie natychmiastowym informuje na piśmie rodziców ucznia o zaplanowanych formach oraz okresie i wymiarze godzin.
9. Po wyrażeniu zgody rodziców uczeń objęty jest pomocą psychologiczno – pedagogiczną.
10. Nauczyciele i specjaliści prowadzą z uczniem zajęcia, monitorują frekwencję, 2 razy w roku dokonują oceny efektywności, formułują wnioski do dalszej pracy i infromacje przekazują wychowawcy.
11. Dokumentacja przechowywana jest w indywidualnych teczkach uczniów w ustalonym miejscu lub u pedagoga.