Czym zajmuje się pedagog w szkole?
Pedagog szkolny ze względu na charakter swojej pracy ma swego rodzaju szczególną misję do spełnienia w procesie wychowawczym młodego pokolenia. Jest bardzo ważnym ogniwem w tworzeniu procesu wychowania, jego organizowania i realizacji. Jest koordynatorem w środowisku szkolnym oraz łącznikiem między uczniami, rodzicami, nauczycielami, a także innymi instytucjami opiekuńczo-wychowawczymi w rejonie swojego działania.
Zatem Drogi Rodzicu, Uczniu, Nauczycielu!!!
Jeżeli nurtują Cię jakieś pytania, chcesz w miłej, przyjaznej i zapewniającej komfort i dyskrecję atmosferze podzielić się swoimi problemami zapraszamy Cię gorąco do naszego gabinetu. Postaramy się wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie udzielić Ci porady lub wskazać ludzi czy instytucje, które pomogą Ci w trudnych chwilach.
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
· Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
· Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
· Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
· Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
· Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
· Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Telefony-zaufania.pdf <<< Zadzwoń lub napisz, gdy coś Cię martwi, masz jakiś problem,
nie masz z kim porozmawiać lub wstydzisz się o czymś opowiedzieć.
Pomoc dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Podstawowe zadania pedagoga szkolnego do realizacji w I i II semestrze
w roku szkolnym 2018/2019
1. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obowiązku szkolnego.
2. Diagnozowanie środowiska szkolnego:
- wytypowanie dzieci przejawiających zaburzenia rozwoju
- sprawiających trudności wychowawcze
- mających problemy z nauką
- znajdujących się w trudnej sytuacji materialno – bytowej.
3. Adekwatna do rozpoznanych potrzeb pomoc pedagogiczna dziecku.
4. Realizacja zajęć wynikająca z Programu Wychowawczo – Profilaktycznego Szkoły.
5. Porady pedagogiczne dla uczniów i rodziców.
6. Ustalenie form współpracy szkoły z PPP i innymi poradniami specjalistycznymi.
7. Pomoc wychowawcom klas i nauczycielom w pracy wychowawczo – dydaktycznej.
8. Pomoc w sytuacjach konfliktowych między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
9. Współpraca z organami szkoły, Policją, Strażą Miejską, Sądem w przypadku wykroczeń uczniów, Radą Rodziców , Samorządem Uczniowskim, , Dyrektorem Szkoły i pielęgniarką.
10. Materialna pomoc dziecku.
11. Podejmowanie działań mających na celu bezpieczeństwo uczniów w szkole, w domu i środowisku lokalnym.
12. Ochrona uczniów przed zagrożeniami współczesnego świata (Internet, używki, agresja itp.)
13. Zwracanie uwagi na przestrzeganie przez szkołę Konwencji Praw Człowieka z uwzględnieniem Konwencji Praw Dziecka.
14. Wspomaganie nauczycieli i rodziców w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych predyspozycji, możliwości, i uzdolnień uczniów.
15. Organizowanie spotkań członków Zespołu Wychowawczego kl. I – III i kl. IV – VIII
16. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym.
17. Umożliwienie aktywnego i odpowiedzialnego włączenia się uczniów i rodziców w życie szkoły.
18. Pedagogizacja dla rodziców.
19. Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
20. Prowadzenie zajęć z orientacji i doradztwa zawodowego.
21. Zbieranie doświadczeń, wzbogacanie warsztatu pracy i troska o własne dokształcanie.