^Powrót na górę
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Szkoła Podstawowa Nr 4 w Grudziądzu

Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI - rok 2021

Wstęp

Szkoła Podstawowa nr 4 w Grudziądzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej http://www.sp-4.cba.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.

 


Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.sp-4.cba.pl  Szkoły Podstawowej nr 4 w Grudziądzu. 

 

Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2013.11.18

Strona aktualizowana jest na bieżąco.

 

Dane kontaktowe

Szkoła Podstawowa nr 4; ul. Jaśminowa 2; 86-300 Grudziądz

Telefon: 48 56 46 48 204 sekretariat

Telefon: 48 609 004 815 dyrektor

Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Data sporządzenia Deklaracji oraz metoda oceny dostępności cyfrowej

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 2021.03.26

 

Oświadczenie sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny. 

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji, itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba zgłaszająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomoc alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla nie sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować  żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl

 

Dostępność cyfrowa.

Przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych cyfrowej strony internetowej w odniesieniu do wytycznych określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa https://sp-4.cba.pl/:  spełnia wymagania w 93,8%.

 

Szkolna strona internetowa spełnia dostępność cyfrową w zakresie poziomu podstawowego.

Udogodnienia:

wszystkie elementy są aktywne i dostępne przy nawigacji klawiaturą;

multimedia umieszczone na stronie są dostępne w zakresie dźwiękowym;

na stronie jest wyszukiwarka, co ułatwia znalezienie informacji;

strona posiada nagłówki artykułów w odpowiedniej strukturze;

stronę można powiększać  i dostosowywać do swoich potrzeb;

linki zamieszczone na stronie prowadzące do serwisów zewnętrznych w większości otwierają się w nowym oknie przeglądarki, dzięki temu jest to przejrzyste dla użytkownika;

zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła;

osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają wszelkich starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.

 

Niezgodności:

brak jest transkrypcji opisowej niektórych materiałów dźwiękowych;

niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF;

zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego;

 

elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki.

 

 

Dostępność architektoniczna.
Dojście do budynku jest szerokie i utwardzone, bez krawężników.

Do szkoły prowadzą 4 pary drzwi . Główne wejście posiada podjazd dla wózków inwalidzkich. Wyjście ewakuacyjne z sali gimnastycznej jest dostosowane do wózków inwalidzkich.

Wszystkie pomieszczenia w budynku szkoły są dostępne dla osób z dysfunkcją narządu ruchu.

Szkoła posiada windę dostosowaną dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Szkoła nie stosuje informacji głosowych, pętli indukcyjnych.

Toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Toaleta ma szerokie drzwi, uchwyty ułatwiające korzystanie z urządzeń sanitarnych oraz dużą powierzchnię manewrową.

Na terenie obiektu nie ma parkingu z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku można wejść z psem asystującym.

 

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego.

Szkoła nie posiada tłumacza języka migowego.

Copyright 2021  Szkoła Podstawowa Nr4 w Grudziądzu