Poniżej zamieszczamy trzy bardzo ważny dokument, z którymi wszyscy nauczyciele powinni się zapoznać w związku ze zbliżającym się Egzaminem Ósmoklasisty w roku szkolnym 2023/2024:
1. Komunikat dyrektora CKE w sprawie harmonogramu przeprowadzania Egzaminu Ósmoklasisty z dn. 17.08.2023r. -- > komunikat1
2. Komunikat dyrektora CKE w sprawie materiałów i przyborów pomocniczych, z których mogą korzystać uczniowie na Egzaminie Ósmoklasisty z dn. 17.08.2023r. --> komunikat2
3. Informator o Egzaminie Ósmoklasisty w roku szkolnym 2023/2024 --> informator
4. pozostałe informacje o egzaminie Ósmoklasisty https://www.oke.gda.pl/index.php?page=egzamin-osmoklasisty
Drodzy Nauczyciele!!!!
Poniżej zamieszczamy materiały szkoleniowe, które my jako nauczyciele oraz wychowawcy powinniśmy wykorzystywać w swojej codziennej pracy z uczniami i rodzicami.
1. Ocenianie kształtujące
https://www.youtube.com/watch?v=x9N03g5Joec
2. Podstawa programowa.Warunki i sposób realizacji.
https://podstawaprogramowa.pl/
3. Kompetencje kluczowe.
https://edurada.pl/artykuly/jak-kszta-towac-w-rod-uczniow-kompetencje-kluczowe/
http://eduspaces.szkolazklasa.org.pl/osiem-kluczowych-kompetencji/
4. Wskazania dla nauczyciela do pracy z uczniem z autyzmem i zespołem Aspergera.
5. Pomoc psychologiczno - pedagogiczna - rozporządzenie
a) o czym warto pamiętać opracowując IPET?
https://epedagogika.pl/top-tematy/o-czym-warto-pamietac-opracowujac-ipet-2708.html#
b) kogo należy objąć pomocą w szkole?
https://edurada.pl/artykuly/udzielanie-pomocy-psychologiczno-pedagogicznej-w-praktyce/
c) przykładowe wzory dokumentów
https://edurada.pl/wzory-dokumentow/?c=32
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.>
2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.>
3. >Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.>
4. >Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.>
5. >Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż.>
6. >Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.>
7. >Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.>
8. >Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.>
9. >Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.>
10. Wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą oraz tworzenie stabilnych warunków do nauczania języka polskiego za granicą przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego, Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz beneficjentów przedsięwzięć i programów ustanowionych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.>
>>>>