POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA

Pomoc Psychologiczno - Pedagogiczna

Sposoby postępowania w przypadku otrzymania przez Rodziców opinii

z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej:

 

1.      Rodzic dostarcza do sekretariatu opinię PPP dziecka (zostawia sobie kopię, żeby wiedzieć, jak pracować z dzieckiem w domu) – która musi być zapisana przez sekretarza w rejestrze szkoły.

2.      Sekretarz szkoły informuje wychowawcę i dyrektora szkoły.

3.      Sekretarz przekazuje kopię pedagogowi – odbiór opinii pedagog potwierdza podpisem.

4.      Wychowawca zapoznaje się z treścią opinii – potwierdza podpisem w sekretariacie. Opinie przechowuje w indywidualnej teczce.

5.      Wychowawca niezwłocznie w formie ustnej przekazuje nauczycielom uczącym najważniejsze informacje zawarte w opinii. Ponadto umieszcza w dzienniku elektronicznym zalecenia i wskazówki otrzymane z PPP  dla nauczycieli.

6.      Wychowawca niezwłocznie ustala termin spotkania zespołu, na którym ustalone są proponowane formy i sposoby udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz ustala wymiar godzin.

7.      Dyrektor szkoły zatwierdza proponowane formy i sposoby udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz ustala wymiar godzin.

8.      Dyrektor szkoły w trybie natychmiastowym informuje na piśmie rodziców ucznia o zaplanowanych formach oraz okresie i wymiarze godzin.

9.      Po wyrażeniu zgody rodziców uczeń objęty jest pomocą psychologiczno – pedagogiczną.

10.  Nauczyciele i specjaliści prowadzą z uczniem zajęcia, monitorują frekwencję, 2 razy w roku dokonują oceny efektywności, formułują wnioski do dalszej pracy i infromacje przekazują wychowawcy.

11.  Dokumentacja przechowywana jest w indywidualnych teczkach uczniów w ustalonym miejscu lub u pedagoga.