Zadania pedagoga szkolnego

                           Czym zajmuje się pedagog w szkole?

  Pedagog szkolny ze względu na charakter swojej pracy ma swego rodzaju szczególną misję do spełnienia w procesie wychowawczym młodego pokolenia. Jest bardzo ważnym ogniwem w tworzeniu procesu wychowania, jego organizowania i realizacji. Jest koordynatorem w środowisku szkolnym oraz łącznikiem między uczniami, rodzicami, nauczycielami, a także innymi instytucjami opiekuńczo-wychowawczymi w rejonie swojego działania.

 

                                                    Zatem Drogi Rodzicu, Uczniu, Nauczycielu!!!


Jeżeli nurtują Cię jakieś pytania, chcesz w miłej, przyjaznej i zapewniającej komfort i dyskrecję atmosferze podzielić się swoimi problemami zapraszamy Cię gorąco do naszego gabinetu. Postaramy się wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie udzielić Ci porady lub wskazać ludzi czy instytucje, które pomogą Ci w trudnych chwilach.

 

               

Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:

·  Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.

·  Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.

·  Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.

·  Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.

·  Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.

 

·  Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

 

Telefony-zaufania.pdf   <<< Zadzwoń lub napisz, gdy coś Cię martwi, masz jakiś problem,
                                                      nie masz z kim porozmawiać lub wstydzisz się o czymś  opowiedzieć.
                                                      Pomoc dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

 

 

 

 

Podstawowe zadania pedagoga szkolnego do realizacji w I i II semestrze

w roku szkolnym 2018/2019

1.    Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obowiązku szkolnego.

2.    Diagnozowanie środowiska szkolnego:

- wytypowanie dzieci przejawiających zaburzenia rozwoju

- sprawiających trudności wychowawcze

- mających problemy z nauką

- znajdujących się w trudnej sytuacji materialno – bytowej.

3.    Adekwatna do rozpoznanych potrzeb pomoc pedagogiczna dziecku.

4.    Realizacja zajęć wynikająca z Programu Wychowawczo – Profilaktycznego Szkoły.

5.    Porady pedagogiczne dla uczniów i rodziców.

6.    Ustalenie form współpracy szkoły z PPP i innymi poradniami specjalistycznymi.

7.    Pomoc  wychowawcom klas i nauczycielom w pracy wychowawczo – dydaktycznej.

8.    Pomoc w sytuacjach konfliktowych między uczniami,  rodzicami  i nauczycielami.

9.    Współpraca z organami szkoły, Policją, Strażą Miejską, Sądem w przypadku wykroczeń uczniów,  Radą Rodziców , Samorządem Uczniowskim, , Dyrektorem Szkoły i pielęgniarką.

10. Materialna pomoc dziecku.

11. Podejmowanie działań mających na celu bezpieczeństwo uczniów w szkole, w domu i środowisku lokalnym.

12. Ochrona uczniów przed zagrożeniami współczesnego świata (Internet, używki, agresja itp.)

13. Zwracanie uwagi na przestrzeganie przez szkołę Konwencji Praw Człowieka z uwzględnieniem  Konwencji Praw Dziecka.

14. Wspomaganie  nauczycieli i rodziców w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych predyspozycji,  możliwości,  i uzdolnień uczniów.

15. Organizowanie spotkań członków Zespołu Wychowawczego kl. I – III i kl. IV – VIII

16. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku  szkolnym i pozaszkolnym.

17.  Umożliwienie aktywnego i odpowiedzialnego włączenia się uczniów i rodziców w życie szkoły.

18.  Pedagogizacja dla rodziców.

19.  Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

20. Prowadzenie zajęć z orientacji i doradztwa zawodowego.

 

21.  Zbieranie doświadczeń, wzbogacanie warsztatu pracy i troska o własne dokształcanie.