Zdalne nauczanie

Regulamin lekcji prowadzonych online za pośrednictwem komunikatorów internetowych w SP 4

Załącznik do Zarządzenia nr 7/2020 Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 4

w Grudziądzu z dnia 11 maja 2020 r.

Regulamin lekcji prowadzonych online za pośrednictwem komunikatorów internetowych

w Szkole Podstawowej nr 4 w Grudziądzu

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020r. , poz.493 z późn. zm.)

§ 1

1. Podstawową formą komunikacji jest Platforma Edupolis – aplikacja Teams oraz e-dziennik, w wyjątkowych sytuacjach – klasowe poczty elektroniczne.

2. Nauczyciele planujący przeprowadzenie lekcji online zamieszczają informację dla uczniów w zakładce „Kalendarz” najpóźniej do godz. 15.00 poprzedniego dnia.

3. W przypadku odwołania lekcji online nauczyciel informuje uczniów poprzez wycofanie z „Kalendarza” stosownego zapisu, najpóźniej do godz. 15.00 dnia poprzedzającego lekcje.  W wyjątkowej sytuacji może zawiadomić w terminie późniejszym, ale zobowiązany jest do skutecznego poinformowania uczniów o zmianie.

§ 2

1. Uczeń zasiada przed komputerem, loguje się do aplikacji w takim czasie, aby punktualnie mógł uczestniczyć w lekcji.

2. Uczeń ma obowiązek przygotować podręcznik, zeszyt ćwiczeń i zeszyt przedmiotowy oraz inne materiały wskazane przez nauczyciela.

3. Uczniowie podczas lekcji zabierają głos jedynie wówczas, gdy zostaną uprzednio poproszeni przez nauczyciela. Na początku wypowiedzi podają swoje imię.

4. Uczeń może zgłosić chęć zabrania głosu na czacie. Nauczyciel kończy swoją wypowiedź  lub ją przerywa i wskazuje, kiedy uczeń może się wypowiedzieć.

5. W czasie lekcji głos zabiera w danym czasie tylko jedna osoba, wyznaczona przez nauczyciela. Pozostali uczniowie słuchają wypowiedzi.

§3

1. Zabrania się w czasie lekcji online wyłączać głośniki innych uczniów lub nauczyciela, komentować wypowiedzi  czy w inny sposób zakłócać zajęcia.

Jeżeli istnieją takie możliwości, uczeń włącza również kamerę.

2. Za niewłaściwe zachowanie w czasie lekcji będą wyciągane konsekwencje zgodnie ze statutem szkoły.

3. Lekcji nie wolno nagrywać, fotografować, robić print screenów i upubliczniać.

4. Podczas zajęć na czacie  uczniowie mogą pisać tylko informację bezpośrednio dotyczące lekcji. Nie zamieszczają filmików, komentarzy, memów itp.

5. Zachowania typu: wykluczanie innych, wyśmiewanie, podszywanie się pod kogoś innego, przerabianie zdjęć stanowią przemoc rówieśniczą i grożą za nie konsekwencje prawne.

6. Nagrywanie lekcji i udostępnianie zdjęć lub nagrań osobom trzecim, w tym na platformach społecznościowych, wymaga zgody zainteresowanych osób. Jeżeli takiej zgody się nie uzyska jest to naruszenie wizerunku danej osoby, które jest dobrem osobistym w rozumieniu cywilnoprawnym i stanowi naruszenie prawa.

§4

1. Zajęcia są prowadzone w aplikacji Teams w programie Office 365.

2. Uczeń powinien zadbać  o to, by w pomieszczeniu, w którym się znajduje, panowała cisza (wyciszony telefon, wyłączony telewizor itp.)

3. Uczeń bierze udział w  lekcji siedząc przy biurku lub stole w taki sposób, aby uniknąć wad postawy.

4. W pomieszczeniu znajduje się tylko sam uczeń lub w towarzystwie rodzica, który zachowuje ciszę. Rodzic służy pomocą w obsłudze komputera, ale nie podpowiada dziecku lub nie wykonuje za niego zadań.

5. Kamera jest umieszczona w taki sposób, aby obejmowała tylko ucznia, a nie całe wnętrze pomieszczenia.

 

Regulamin stanowi załącznik do Zarządzenia nr 7  z dnia 11 maja 2020 r. i wchodzi w życie  z dniem ogłoszenia.