Uczymy się programować

Na zajęciach koła matematyczno – informatycznego uczniowie kl. IV – VI pod okiem p. Agnieszki Jabłońskiej Znalezione obrazy dla zapytania logomocjauczą się programowania w programie Logomocja (Logo - zabawy z żółwiem).

Na zajęciach uczymy się tworzyć różne figury geometryczne i przedmioty z użyciem komend.  

Dla zainteresowanych polecamy: http://logo.oeiizk.waw.pl/index.php?sr=demo

 

Ciekawostka:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Logo_(j%C4%99zyk_programowania)

Logo – (gr. λόγος [logos] – słowo, myśl) – język programowania stworzony jako środek do nauczania informatyki i matematyki. Składa się z gotowych elementarnych procedur, które służą do definiowania procedur użytkownika. Został zaprojektowany przez pracującego pod koniec lat 60. na MIT Seymoura Paperta, który inspirował się pracami francuskiego psychologa i pedagoga Jeana Piageta[1].

Logo oparte jest na LISP z zupełnie inną składnią i używa tzw. „grafiki żółwia” (ang. turtle graphics).