Zmagania szóstoklasistów w próbnych Sprawdzianach

Już dwukrotnie uczniowie klasy szóstej pisali próbny sprawdzian, który ma między innymi oswoić uczniów z nową formą testu, zgodną z nową podstawą programową. To także czas, aby uczniowie przypomnieli i utrwalili sobie zdobytą wiedzę. To także czas, aby zastanowić się nad tym, jakie są braki w wiedzy.Znalezione obrazy dla zapytania wiedza

Dotychczas uczniowie pisali:

·         próbny sprawdzian szóstoklasisty przygotowany przez Wydawnictwo Nowa Era

 

·         próbny sprawdzian szóstoklasisty przygotowany przez WSIP

 

A już 4 kwietnia 2016r.o godzinie 9:00 uczniowie przystąpią do rozwiązywania zadań z języka polskiego i matematyki, a następnie – o godzinie 11:45 otrzymają zadania z języka angielskiego.

Aby egzamin przebiegał bez zakłóceń, a wszyscy uczniowie mieli równe szanse na diagnozę, we wszystkich szkołach w Polsce rozpoczyna się on tego samego dnia i o tej samej godzinie.

Kochani uczniowie, będziemy za was trzymać kciuki na tym właściwym, kwietniowych teście. Nie spuszczajcie z tonu, uczcie się na bieżąco, a będzie dobrze.

SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY 2016

Od roku szkolnego 2014/2015 sprawdzian  składa się z dwóch części. Obie części będą przeprowadzane w formie pisemnej.

CZĘŚĆ 1 - ZAWIERA ZADANIA Z JĘZYKA POLSKIEGO I MATEMATYKI.

W niektórych zadaniach trzeba będzie wybrać jedną poprawną odpowiedź. W innych - samodzielnie ją sformułować, np. napisać wypracowanie albo zapisać rozwiązanie zadania z matematyki.
Na rozwiązanie wszystkich zadań w arkuszu przewidziano 80 minut.

CZĘŚĆ 2 - ZAWIERA ZADANIA Z JĘZYKA OBCEGO.

Będzie to język, którego uczeń uczy się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego. We wszystkich zadaniach trzeba będzie wybrać jedną poprawną odpowiedź.
Na rozwiązanie wszystkich zadań w arkuszu przewidziano 45 minut.

Do obu części sprawdzianu szóstoklasista przystąpi tego samego dnia. Pomiędzy częścią 1, a częścią 2 będzie krótka przerwa na odpoczynek.

RODZAJE ZADAŃ NA NOWYM SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY

W zadaniach zamkniętych uczeń - spośród kilku odpowiedzi - wskazuje jedną poprawną, np.

  • spośród czterech możliwych sposobów dokończenia zdania - wybiera jeden
  • spośród trzech zdań wybiera jedno prawdziwe albo fałszywe
  • najpierw wybiera poprawną odpowiedź, a następnie jej uzasadnienie spośród podanych możliwości.

W zadaniach otwartych uczeń samodzielnie tworzy rozwiązanie, np.

  • odpowiada krótko na pytanie dotyczące wiersza
  • pisze opowiadanie, list albo opowiadanie z dialogiem
  • rozwiązuje zadanie matematyczne z treścią, zapisując cały tok rozumowania

 

PODSTAWOWE ZASADY PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU

  1. Każdy szóstoklasista musi przystąpić do sprawdzianu, aby ukończyć szkołę.
  2. Uczeń przystępuje do sprawdzianu w szkole, do której uczęszcza.
  3. Nauczyciele, wychowawca i dyrektor szkoły mają obowiązek przekazać uczniom i rodzicom informacje o sprawdzianie.
  4. Jeżeli uczeń obowiązkowo uczy się w szkole więcej niż jednego języka obcego, rodzice składają deklarację dotyczącą wyboru jednego z tych języków w terminie określonym przez CKE.
  5. Dyrektor szkoły ma obowiązek zapoznać rodziców z możliwymi sposobami dostosowania warunków lub form przeprowadzania sprawdzianu do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  6. W terminie określonym przez CKE rodzice powinni przekazać dyrektorowi szkoły (jeżeli wcześniej tego nie zrobili) opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania lub kształcenia specjalnego albo zaświadczenie lekarskie o chorobie przewlekłej ucznia, jeżeli uczeń posiada taki dokument.
  7. O konkretne sposoby dostosowania wnioskuje rada pedagogiczna, a dyrektor szkoły ma obowiązek przekazać rodzicom propozycje rady pedagogicznej.
  8. Do sali egzaminacyjnej uczeń wnosi jedynie: pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem, ołówek, gumkę, linijkę, ekierkę, cyrkiel, kątomierz. Na sprawdzianie nie można korzystać z kalkulatora oraz słowników. Nie wolno także przynosić i używać żadnych urządzeń telekomunikacyjnych.