Lekcje otwarte z języka niemieckiego w roku szkolnym 2020/2021

 

 

LEKCJE OTWARTE Z J. NIEMIECKIEGO – NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: AGNIESZKA HEINRICH

 

 W bieżącym roku szkolnym p. Agnieszka Heinrich zorganizowała dla nauczycieli naszej szkoły dwie lekcje otwarte. Lekcje te odbyły się w terminach: 25.22.2020r. w kl. 8b, 22.01.02021r. w kl. 7a. Poniżej zamieszczone zostały materiały wykorzystane podczas tych lekcji.

 

25.11.2020 kl. VIIIB

 

Temat: Wohin legen wir die Sachen? – Dokąd kładziemy rzeczy? - ćwiczenia utrwalające.

 

Podczas lekcji pokazała nauczycielom, jak można wykorzystać zasoby internetowe w nauczaniu gramatyki j. obcego. 

 

Wykorzystała następujące narzędzia TIK:

 

·       zadania interaktywne ze strony https://www.liveworksheets.com,

 

·       film wykonany przez toruńskich studentów i zamieszczony w portalu YouTube https://www.youtube.com/watch?v=MQBON8HAHt4,

 

·       gry online w j. niemieckim ze strony Instytutu Goethego https://www.goethe.de/ins/pl/pl/spr/ueb/dwt/dws.html

 

·       gry interaktywne w j. niemieckim ze stron:  https://babadum.com , http://www.yummy.pl/children/de/menu/de

 

Linki do poszczególnych zadań z lekcji:

 

https://www.liveworksheets.com/ir695760sp

 

https://www.liveworksheets.com/sj1108331ie

 

https://www.youtube.com/watch?v=MQBON8HAHt4 

 

http://www.goethe.de/pro/relaunch/ins/pl/spiele/deutschwagen/spiele/zimmereinrichten/main.html

 

http://www.goethe.de/pro/relaunch/ins/pl/spiele/deutschwagen/spiele/spiel_15dw/main.html

 

https://mowic.pl/internet/ba-ba-dum-czyli-interaktywna-metoda-nauki-slowek/

 

https://www.liveworksheets.com/worksheets/de/Deutsch_als_Fremdsprache_(DaF)/Dativ/Pr%C3%A4positionen_cc739655uv

 

Serdeczne podziękowania dla nauczycieli obserwujących lekcję:

 

p. E. Suchorowskiej, p. B. Supczińskiej, p. J. Grali, p. D. Sadurskiej,

 

p. I. Orzechowskiej

 

 

 

22.01.2021 kl. VII A

 

Temat: Die Sehenswürdigkeiten von Berlin. – Atrakcje turystyczne Berlina.

 

Podczas lekcji zaprezentowałam nauczycielom pomysły na fajną lekcję kulturoznawczą.

 

Wykorzystałam następujące narzędzia TIK:

 

·       Padlet – wirtualną tablicę służącą do gromadzenia w jednym miejscu różnego rodzaju materiałów cyfrowych w ramach określonego tematu,

 

·        Wordwall – zadania online z możliwością wyboru szablonu ćwiczenia preferowanego przez ucznia

 

·       Genially – narzędzie do tworzenia prezentacji, quizów, pokazów

 

 

 

Linki do poszczególnych zadań z lekcji:

 

https://pl.padlet.com/agap1014/vj6qjc2tybl4madf

 

http://www.fajnalekcjaniemieckiego.pl/2020/04/landeskundefilm-die-reise-nach-berlin.html

 

https://wordwall.net/pl/resource/3999958/berlin   

 

https://view.genial.ly/5ffa2a0cbf5ddc3bd7453f88/learning-experience-challenges-berlin

 

https://wordwall.net/pl/resource/2668453/niemieckim/berlin-tekst

 

https://wordwall.net/pl/resource/3018833/niemieckim/niemcy-ciekawostki

 

 

 

Serdeczne podziękowania dla nauczycieli obserwujących lekcję:

 

p. E. Suchorowskiej, p. B. Supczińskiej